Podmienky
Článok 1 – Definície
V týchto podmienkach sa uplatňujú nasledujúce definície:
- Zákazník: fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci výkonu povolania alebo podnikania a ktorá uzatvára s obchodníkom zmluvu na diaľku;
- Obchodník: fyzická alebo právnická osoba, ktorá ponúka výrobky a/alebo služby zákazníkom na diaľku.
- Deň: pracovný deň
- Lehota na odstúpenie od zmluvy: lehota, počas ktorej môže zákazník uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy.
- Transakcia na diaľku: zmluva na diaľku týkajúca sa série výrobkov a/alebo služieb, ktorých dodávka a/alebo povinnosť nákupu je rozložená v čase.
- Trvanlivý nosič: akýkoľvek prostriedok, ktorý umožňuje zákazníkovi alebo obchodníkovi uchovávať informácie určené jemu osobne spôsobom, ktorý umožňuje budúce nahliadnutie a nezmenenú reprodukciu uložených informácií.
- Právo na odstúpenie od zmluvy: možnosť zákazníka odstúpiť od zmluvy na diaľku v lehote na odstúpenie od zmluvy;
- Záruka : dobrovoľné vyhlásenie Poskytovateľa záruky o kvalite Tovaru, v ktorom sú uvedené povinnosti Poskytovateľa záruky a práva Kupujúceho, ak predávaný Tovar nemá vlastnosti uvedené v záručnom vyhlásení. Záručné vyhlásenia Ručiteľa budú priložené k Tovarom, na ktoré sa vzťahuje záruka.
- Garant: podnikateľ, ktorý predložil záručný list, napr. výrobca, dovozca, distribútor Tovaru alebo Predávajúci, ak záručný list predložil Predávajúci.
- Vzor formulára: vzor formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý sprístupní obchodník a ktorý môže zákazník vyplniť, keď chce uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy.
- Zmluva na diaľku: zmluva, ktorá v rámci systému organizovaného obchodníkom na predaj výrobkov a/alebo služieb na diaľku využíva výlučne jeden alebo viacero prostriedkov komunikácie na diaľku až do okamihu uzavretia zmluvy vrátane;
- Technika komunikácie na diaľku: prostriedky, ktoré možno použiť na uzavretie dohody bez toho, aby sa zákazník a obchodník nachádzali v rovnakom čase v tej istej miestnosti.
- Všeobecné podmienky:tieto Všeobecné podmienky obchodníka.
Článok 2 – Totožnosť podnikateľa
SENPO sp. z o.o. sp.k.
ul. Andaluzyjska 26
81-198 Pogórze
Polen
E-mail adres: shop@senpo.pl
NIP: 782 288 75 30
Ak činnosť prevádzkovateľa podlieha príslušnému režimu udeľovania licencií:
Údaje o dozornom orgáne:
Ak podnikateľ vykonáva regulované povolanie:
-
- a. profesijné združenie alebo organizáciu, ktorej je členom;
- b. profesijný titul, miesto v EÚ alebo Európskom hospodárskom priestore, kde bol udelený
- c. odkaz na profesijné pravidlá platné v Holandsku a údaje o tom, kde a ako možno získať prístup k týmto profesijným pravidlám.
Článok 3 – Uplatniteľnosť
- Tieto všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na každú ponuku podnikateľa a na každú zmluvu na diaľku a objednávku uzatvorenú medzi podnikateľom a spotrebiteľom.
- Pred uzavretím zmluvy na diaľku sa spotrebiteľovi sprístupní znenie týchto všeobecných obchodných podmienok.
- Ak to nie je primerane možné, pred uzavretím zmluvy na diaľku sa uvedie, že všeobecné obchodné podmienky sú k dispozícii na nahliadnutie v priestoroch podnikateľa a na žiadosť spotrebiteľa sa zašlú bezplatne čo najskôr.
- Ak sa zmluva na diaľku uzatvára elektronicky, bez ohľadu na predchádzajúci odsek a pred uzavretím zmluvy na diaľku môže byť text týchto všeobecných obchodných podmienok sprístupnený spotrebiteľovi elektronicky takým spôsobom, aby ho spotrebiteľ mohol ľahko uložiť na trvalý nosič údajov.
- V prípade, že sa okrem týchto všeobecných podmienok uplatňujú aj osobitné podmienky týkajúce sa výrobkov alebo služieb, druhý a tretí odsek sa uplatňujú primerane a v prípade rozporných všeobecných podmienok sa spotrebiteľ môže vždy spoľahnúť na platné ustanovenie, ktoré je pre neho najvýhodnejšie.
- Ak je jedno alebo viacero ustanovení týchto všeobecných obchodných podmienok kedykoľvek úplne alebo čiastočne neplatné alebo zrušené, zmluva a tieto obchodné podmienky zostávajú inak v platnosti a príslušné ustanovenie sa po vzájomnej dohode bezodkladne nahradí ustanovením, ktoré sa čo najviac približuje zmyslu pôvodného ustanovenia.
- Situácie, na ktoré sa nevzťahujú tieto všeobecné podmienky, sa posudzujú „v duchu“ týchto všeobecných podmienok.
- Nejasnosti týkajúce sa výkladu alebo obsahu jedného alebo viacerých ustanovení našich všeobecných obchodných podmienok sa majú vykladať „v duchu“ týchto všeobecných obchodných podmienok.
Článok 4 – Ponuka
- Ak má ponuka obmedzenú platnosť alebo podlieha podmienkam, bude to v ponuke výslovne uvedené. Ponuka je nezáväzná a prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zmenu a úpravu ponuky.
- Ponuka musí obsahovať úplný a presný opis ponúkaných výrobkov a/alebo služieb. Opis je dostatočne podrobný na to, aby spotrebitelia mohli ponuku správne posúdiť. Ak podnikateľ používa obrázky, mali by verne zobrazovať ponúkané výrobky a/alebo služby. Zjavné chyby alebo omyly v ponuke nie sú pre podnikateľa záväzné.
- Všetky obrázky, špecifikácie a údaje v ponuke slúžia ako orientačné a nemôžu byť dôvodom na náhradu škody alebo zrušenie zmluvy. Obrázky produktov zobrazujú skutočnú podobu ponúkaných produktov. Podnikateľ však nemôže zaručiť, že zobrazené farby presne zodpovedajú skutočným farbám výrobkov.
- Každá ponuka obsahuje také informácie, aby bolo spotrebiteľovi jasné, aké práva a povinnosti sú spojené s prijatím ponuky. Patria medzi ne najmä:
-
- a. Cena vrátane daní.
- b. Prípadné náklady na dopravu.
- c. Spôsob, akým sa dohoda uzavrie, a činnosti potrebné na jej uzavretie.
- d. Uplatniteľnosť práva na odstúpenie od zmluvy.
- e. Spôsob platby, dodania a plnenia zmluvy.
- f. Lehota na prijatie ponuky alebo lehota, počas ktorej podnikateľ garantuje cenu.
- g. Výška tarify za komunikáciu na diaľku, ak sa náklady na používanie techniky na komunikáciu na diaľku vypočítavajú na inom základe, ako je bežná základná tarifa za použitý komunikačný prostriedok.
- h. Či sa zmluva po uzavretí archivuje, a ak áno, ako k nej môže spotrebiteľ získať prístup.
- i. Spôsob, akým môže spotrebiteľ skontrolovať poskytnuté informácie pred uzavretím zmluvy a v prípade potreby ich opraviť.
- j. Akékoľvek ďalšie jazyky, v ktorých môže byť dohoda uzavretá okrem holandčiny.
- k. Kódexy správania, ktorým sa obchodník podriadil, a spôsob, akým má spotrebiteľ k týmto kódexom správania elektronický prístup.
- l. Minimálna doba trvania zmluvy na diaľku v prípade transakcie na dobu určitú.
-
Voliteľné: dostupné veľkosti, farby, typ materiálov.
Článok 5 – Dohoda
S výnimkou ustanovení odseku 4 je zmluva uzavretá, keď spotrebiteľ prijme ponuku a bezodkladne potvrdí prijatie ponuky elektronickými prostriedkami. Pokiaľ podnikateľ nepotvrdí prijatie tohto súhlasu, spotrebiteľ má možnosť zmluvu vypovedať.
Pri uzatváraní zmluvy elektronickými prostriedkami podnikateľ prijme primerané technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie elektronického prenosu údajov a zabezpečí bezpečné webové prostredie. Ak je možná elektronická platba, podnikateľ prijme na tento účel primerané bezpečnostné opatrenia.
V rámci právnych rámcov môže obchodník skontrolovať, či je spotrebiteľ schopný splniť svoje platobné povinnosti, a preskúmať relevantné skutočnosti a faktory, ktoré sú dôležité pre zodpovedné uzatvorenie zmluvy na diaľku. Ak má podnikateľ na základe tohto prešetrenia opodstatnené dôvody na neuzavretie dohody, má právo odmietnuť objednávku alebo žiadosť s uvedením dôvodov alebo pripojiť osobitné podmienky plnenia.
Spolu s výrobkom alebo službou poskytne obchodník spotrebiteľovi tieto informácie, a to písomne alebo prístupným spôsobom, ktorý si spotrebiteľ môže uložiť na trvanlivý nosič:
-
-
- a. Návštevná adresa prevádzkarne obchodníka, na ktorú môže spotrebiteľ adresovať sťažnosti;
- b. Podmienky a postup uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy alebo jasné oznámenie o vylúčení práva na odstúpenie od zmluvy;
- c. Informácie o zárukách a dostupnom popredajnom servise;
- d. Údaje uvedené v článku 4 ods. 3 týchto podmienok, pokiaľ tieto údaje neboli spotrebiteľovi poskytnuté ešte pred uzavretím zmluvy;
- e. Požiadavky na ukončenie zmluvy v prípade trvania transakcie, ak zmluva trvá dlhšie ako jeden rok alebo je uzatvorená na dobu neurčitú.
-
V prípade trvania transakcie sa ustanovenie predchádzajúceho odseku vzťahuje len na prvú dodávku.
Každá dohoda sa uzatvára pod odkladnou podmienkou dostatočnej dostupnosti príslušných výrobkov.
Článok 6 – Právo na odstúpenie od zmluvy
Pri dodaní výrobkov:
- Pri kúpe výrobkov majú spotrebitelia možnosť odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu. Lehota na rozmyslenie sa začína dňom nasledujúcim po prevzatí výrobku spotrebiteľom alebo zástupcom, ktorého spotrebiteľ vopred určil a o ktorom informoval podnikateľa.
- Počas obdobia na rozmyslenie bude spotrebiteľ s výrobkom zaobchádzať opatrne a otvorí alebo použije obal len v rozsahu potrebnom na posúdenie, či si chce výrobok ponechať. Ak spotrebiteľ uplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy, mal by vrátiť výrobok so všetkým dodaným príslušenstvom a – ak je to možné – v pôvodnom stave a balení podnikateľovi v súlade s primeranými a jasnými pokynmi podnikateľa.
Ak spotrebiteľ neuplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy v uvedenej lehote, nákup sa považuje za konečný.
O poskytovaní služieb:
Pri poskytovaní služieb má spotrebiteľ možnosť odstúpiť od zmluvy v lehote najmenej 14 dní bez uvedenia dôvodu, a to odo dňa uzavretia zmluvy.
Ak chce spotrebiteľ využiť právo na odstúpenie od zmluvy, musí dodržať primerané a jasné pokyny, ktoré mu poskytol prevádzkovateľ spolu s ponukou a/alebo najneskôr pri doručení.
Článok 7 – Náklady v prípade odstúpenia od zmluvy
- Ak spotrebiteľ uplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy, náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
- Ak spotrebiteľ zaplatil určitú sumu, obchodník mu ju vráti čo najskôr, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. To platí za predpokladu, že výrobok už bol prijatý obchodníkom alebo môžete poskytnúť presvedčivý dôkaz o vrátení peňazí v plnej výške.
Článok 8 – Vylúčenie práva na odstúpenie od zmluvy
- Obchodník môže vylúčiť právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy v prípade výrobkov uvedených v odsekoch 2 a 3. Vylúčenie práva na odstúpenie od zmluvy platí len vtedy, ak to obchodník jasne uviedol v ponuke, a to aspoň v dostatočnom predstihu pred uzavretím zmluvy.
- Vylúčenie práva na odstúpenie od zmluvy je možné len v prípade výrobkov:
-
-
- a. vyrobené podnikateľom podľa špecifikácií spotrebiteľa;
- b. ktoré majú jednoznačne osobný charakter;
- c. ktoré vzhľadom na ich povahu nemožno vrátiť;
- d. ktoré sa rýchlo kazia alebo starnú;
- e. ktorých cena podlieha výkyvom na finančnom trhu, na ktoré podnikateľ nemá vplyv;
- f. pre jednotlivé noviny a časopisy;
- g. v prípade zvukových a obrazových záznamov a počítačového softvéru, ktorých pečať spotrebiteľ porušil;
- h. pre hygienické výrobky, ktorých pečať spotrebiteľ porušil
-
- Vylúčenie práva na odstúpenie od zmluvy je možné len v prípade služieb:
-
-
- a. týkajúce sa ubytovania, dopravy, podnikania v reštaurácii alebo voľnočasových aktivít, ktoré sa majú vykonať v určitý deň alebo počas určitého obdobia;
- b. ktorého dodávka sa začala s výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na rozmyslenie;
- c. týkajúce sa stávok a lotérií.
-
Článok 9 – Cena
Počas uvedeného obdobia platnosti ponuky sa ceny ponúkaných výrobkov a/alebo služieb nemenia, s výnimkou zmien cien v dôsledku zmien sadzieb DPH.
Bez ohľadu na vyššie uvedené môže podnikateľ ponúkať výrobky alebo služby, ktorých ceny podliehajú výkyvom na finančnom trhu a nad ktorými podnikateľ nemá kontrolu, za premenlivé ceny. Táto závislosť od výkyvov na trhu a skutočnosť, že všetky uvádzané ceny sú cieľové ceny, sú objasnené v ponuke.
Zvýšenie ceny do 3 mesiacov od uzavretia zmluvy je povolené len vtedy, ak vyplýva z právnych predpisov alebo ustanovení.
Zvýšenie ceny od 3 mesiacov po uzavretí zmluvy je povolené len vtedy, ak sa na tom podnikateľ osobitne dohodol:
-
-
- a. Vyplýva to z právnych predpisov alebo ustanovení; alebo má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy odo dňa účinnosti zvýšenia ceny.
- b. Ceny výrobkov alebo služieb uvedené v ponuke sú vrátane DPH.
- c. Všetky ceny podliehajú chybám pri tlači a sadzbe. Podnikateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za prípadné dôsledky tlačových a typografických chýb. V prípade tlačových a typografických chýb nie je podnikateľ povinný dodať výrobok za nesprávnu cenu.
-
Článok 10 – Zhoda a záruka
- Obchodník ručí za to, že výrobky a/alebo služby sú v súlade s uzavretou zmluvou, špecifikáciami uvedenými v ponuke, primeranými požiadavkami na spoľahlivosť a/alebo použiteľnosť a zákonnými predpismi a/alebo vládnymi nariadeniami platnými v deň uzavretia zmluvy. V prípade dohody podnikateľ tiež zaručuje, že výrobok je vhodný na iné ako bežné použitie.
- Záruka poskytnutá podnikateľom, výrobcom alebo dovozcom nemá vplyv na zákonné práva a nároky, ktoré si spotrebiteľ môže uplatniť voči podnikateľovi na základe zmluvy.
- Akékoľvek chybné alebo nesprávne dodané výrobky je potrebné písomne oznámiť podnikateľovi do 4 týždňov od dodania. Vrátené výrobky musia byť v pôvodnom obale a v novom stave.
- Záručná doba podnikateľa zodpovedá záručnej dobe výrobcu. Podnikateľ však nikdy nezodpovedá za konečnú vhodnosť výrobkov pre každé jednotlivé použitie spotrebiteľom, ani za akékoľvek rady týkajúce sa používania alebo aplikácie výrobkov.
- Záruka neplatí, ak:
- Spotrebiteľ opravil a/alebo upravil dodané výrobky sám alebo ich dal opraviť a/alebo upraviť tretím osobám;
-
-
- a. Dodané výrobky boli vystavené neobvyklým podmienkam alebo boli inak nešetrne ošetrené alebo boli ošetrené v rozpore s pokynmi podnikateľa a/alebo obalom;
- b. Vada je úplne alebo čiastočne dôsledkom predpisov, ktoré uložila alebo uloží vláda v súvislosti s povahou alebo kvalitou použitých materiálov.
-
Článok 11 – Doručovanie a vykonávanie
- Podnikateľ bude pri prijímaní a plnení objednávok výrobkov a pri posudzovaní požiadaviek na služby postupovať s maximálnou starostlivosťou. Podnikateľ bude pri prijímaní a plnení objednávok výrobkov a pri posudzovaní požiadaviek na služby postupovať s maximálnou starostlivosťou.
- V súlade s ustanoveniami odseku 4 tohto článku spoločnosť vykoná prijaté objednávky bezodkladne, najneskôr však do 30 dní, pokiaľ sa spotrebiteľ nedohodol na dlhšej dodacej lehote. Ak dôjde k oneskoreniu dodávky alebo ak objednávka nemôže byť splnená úplne alebo čiastočne, spotrebiteľ bude informovaný do 30 dní od zadania objednávky. V tomto prípade má spotrebiteľ právo bezplatne odstúpiť od zmluvy bez nároku na náhradu škody.
- Všetky uvedené dodacie lehoty sú orientačné a spotrebitelia z nich nemôžu vyvodzovať žiadne práva. Prekročenie lehoty nezakladá nárok spotrebiteľa na náhradu škody. Pri zániku zmluvy podľa odseku 3 tohto článku podnikateľ vráti spotrebiteľovi zaplatenú sumu čo najskôr, najneskôr však do 14 dní od zániku zmluvy.
- Ak sa ukáže, že dodanie objednaného výrobku nie je možné, podnikateľ sa bude snažiť poskytnúť náhradný výrobok. Spotrebitelia budú pri doručení náhradného tovaru jasne a zrozumiteľne informovaní o jeho dodaní. V prípade náhradných položiek zostáva právo na odstúpenie od zmluvy v platnosti. Všetky náklady na spätnú prepravu znáša podnikateľ.
- Nebezpečenstvo poškodenia a/alebo straty výrobkov znáša podnikateľ až do okamihu ich doručenia spotrebiteľovi alebo vopred určenému a podnikateľovi oznámenému zástupcovi, pokiaľ nie je výslovne dohodnuté inak.
Článok 12 – Trvanie transakcií: trvanie, ukončenie a obnovenie
- Spotrebitelia môžu kedykoľvek vypovedať zmluvu na dobu neurčitú, ktorej predmetom je pravidelná dodávka výrobkov (vrátane elektriny) alebo služieb, a to podľa dohodnutých pravidiel ukončenia zmluvy a s výpovednou lehotou do jedného mesiaca.
- V prípade zmluvy na dobu určitú zameranej na pravidelné dodávky výrobkov (vrátane elektriny) alebo služieb môže spotrebiteľ vypovedať zmluvu kedykoľvek ku koncu doby určitej. To by sa malo uskutočniť v súlade s dohodnutými pravidlami ukončenia pracovného pomeru a výpovednou lehotou do jedného mesiaca.
- Spotrebitelia môžu uvedené zmluvy kedykoľvek zrušiť bez obmedzenia na konkrétny čas alebo obdobie. K ukončeniu zmluvy môže dôjsť minimálne rovnakým spôsobom, akým bola zmluva uzavretá. Výpovedná lehota je rovnaká ako lehota, ktorú si stanovil podnikateľ.
- Zmluva na dobu určitú, ktorej cieľom je pravidelná dodávka výrobkov (vrátane elektriny) alebo služieb, sa nesmie mlčky predĺžiť alebo obnoviť na dobu určitú. Výnimky sa vzťahujú na osobitné dohody uvedené v zákone.
- V prípade tichého predĺženia konkrétnych zmlúv ich môže spotrebiteľ vypovedať na konci predĺženia s výpovednou lehotou do jedného mesiaca.
- Zmluva na dobu určitú zameraná na pravidelné dodávanie dennej, spravodajskej a týždennej tlače a časopisov (skúšobné alebo úvodné predplatné) nepokračuje mlčky a končí automaticky uplynutím skúšobného alebo úvodného obdobia.
- Pri zmluvách, ktorých trvanie je dlhšie ako jeden rok, môže spotrebiteľ vypovedať zmluvu kedykoľvek po uplynutí jedného roka s výpovednou lehotou do jedného mesiaca, pokiaľ predčasnému ukončeniu nebráni rozumnosť a spravodlivosť.
Článok 13 – Platba
- Ak nie je dohodnuté inak, sumy splatné spotrebiteľom by sa mali zaplatiť do 7 pracovných dní od začiatku obdobia na rozmyslenie, ako je uvedené v článku 6 ods. 1. V prípade služieb sa táto lehota začína po tom, ako spotrebiteľ dostane potvrdenie o uzavretí zmluvy.
- Spotrebiteľ je povinný bezodkladne oznámiť prevádzkovateľovi nepresnosti v poskytnutých platobných údajoch.
- V prípade nezaplatenia má prevádzkovateľ s výhradou zákonných obmedzení právo účtovať primerané náklady, o ktorých bol spotrebiteľ vopred informovaný.
Článok 14 – Postup podávania sťažností
Prevádzkovateľ má jasne zverejnený postup podávania sťažností a sťažnosti vybavuje v súlade s týmto postupom.
- Reklamácie týkajúce sa plnenia zmluvy sa musia podnikateľovi podať úplne a jasne do 7 dní od zistenia nedostatkov.
- Sťažnosti predložené podnikateľovi budú zodpovedané do 14 dní od ich prijatia.
- Ak si povaha sťažnosti vyžaduje predvídateľne dlhší čas na spracovanie, spotrebiteľ dostane potvrdenie o prijatí v rámci 14-dňovej lehoty s uvedením, kedy možno očakávať komplexnejšiu odpoveď.
- Ak sa sťažnosť nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, vzniká spor, ktorý podlieha postupu riešenia sporov.
- V prípade sporu by sa mal spotrebiteľ v prvom rade obrátiť na podnikateľa.
- Ak sa nedosiahne žiadne riešenie, spotrebitelia majú možnosť dať svoju sťažnosť riešiť nezávislému výboru pre spory, ktorý vymenovala spoločnosť Stichting WebwinkelKeur. Rozhodnutie tejto komisie je záväzné a podnikateľ aj spotrebiteľ s týmto záväzným rozhodnutím súhlasia.
- Predloženie sporu tomuto výboru pre spory je spojené s poplatkom, ktorý musí spotrebiteľ zaplatiť príslušnému výboru.
- Podanie sťažnosti nemá za následok pozastavenie povinností prevádzkovateľa, pokiaľ prevádzkovateľ písomne neoznámi inak.
- Ak prevádzkovateľ uzná reklamáciu za oprávnenú, podľa vlastného uváženia bezplatne vymení alebo opraví dodané výrobky.
Článok 15 – Spory
- Zmluvy medzi podnikateľom a spotrebiteľom, na ktoré sa vzťahujú tieto všeobecné podmienky, sa riadia výlučne holandským právom. Aj keď má spotrebiteľ bydlisko v zahraničí.
- Viedenský dohovor o predaji sa neuplatňuje.
Článok 16 – Dodatočné alebo odlišné ustanovenia
Dodatočné ustanovenia alebo ustanovenia, ktoré sa odchyľujú od týchto všeobecných obchodných podmienok, nesmú byť v neprospech spotrebiteľa a musia byť zaznamenané písomne alebo takým spôsobom, aby ich spotrebiteľ mohol uchovávať prístupným spôsobom na trvalom nosiči údajov.